مرکز مشاوره و پاسخگویی

۰۳ آذر ۰۰ ، ۱۲:۲۳

خودشیفتگی

 

 

 

پنج علامت مهم افراد خودشیفته، عبارتند از :

۱. احساس حقانیت
نشانه رایج افراد خودشیفته این است که معتقدند آنها از دیگران برتر هستند و مستحق برخورد ویژه هستند، آنها معتقدند که دیگران باید مطابق خواسته های آنها باشند و قوانین نباید در مورد آنها اعمال شود.

 

۲. دیگری را ملعبه ی دست خود کردن
یکی دیگر از صفات مشترک خودشیفته ها رفتار کنترل کننده همراه با فریب است. یک خودشیفته در ابتدا سعی می کند شما را راضی کند و تحت تاثیر قرار دهد اما در نهایت نیازهای او همیشه در اولویت قرار می‌گیرد، آنها حتی ممکن است از دیگران برای بدست آوردن مقاصد خودشان استفاده کنند.

 

۳. نیاز به تحسین شدن
یکی از رایج ترین نشانه‌های خودشیفتگی نیاز مداوم به ستایش با تحسین است. این افراد می خواهند که تایید دیگران را داشته باشند و معمولا درباره موفقیت های خود لاف می زنند یا مبالغه می‌کنند.

 

۴. عدم همدلی
فرد خودشیفته تمایلی ندارد یا قادر نیست که با نیازها، خواسته ها یا احساسات افراد دیگر همدلی کند، این امر همچنین باعث می شود که برای آنها دشوار شود که مسئولیت رفتار خود را بپذیرند.

 

۵. خودبرتربینی
افرادی که خودشیفتگی دارند پیشاپیش خود را برتر از دیگران می دانند( از درون به شدت احساس حقارت میکنند) و به خود اجازه دستور و تعیین تکلیف براى دیگران را میدهند. آنها انتظار دارند که بقیه افراد مطیع و گوش به فرمانشان باشند.

 

 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

۰۰/۰۹/۰۳
آنوشا نیکوبخت

رفتار

روانشناسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی