مرکز مشاوره و پاسخگویی

۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۷:۰۵

روش های تخلیه روانی

 

 

 

روش های تخلیه روانی:


۱- رفتن به دل طبیعت و مشاهده زیبایی های طبیعی محیط اطراف که صرف همین دیدن، شنیدن، بوییدن و لمس کردن طبیعت باتمام وجود آثار فشارهای روانی را که ناهشیار بر ما تحمیل میکند را از بین برده و لااقل کاهش می دهد به ویژه مشاهده سبزه زارها و دیدن آب جاری وشنیدن آهنگ زیبای جریان طبیعی آب می تواند تخلیه روانی شگفتی را پدید آورده و آرامش روانی را به دنبال داشته باشد.

 

۲- استفاده از وسیله نقلیه و طی مسافت به شکلی که منقطع نباشد و طی مسیر پیوسته باشد چرا که چشم دایما درحال مشاهده مناظر جدید است و از یک منظره به منظره بعدی جهش می کند و فرصت تمرکز را از فرد می گیرد ما بین این جهش ها انرژی روانی فرصت تخلیه می یابد و باعث بروز آرامش در فرد می شود.

 

۳- هنگامی که داخل اتومبیل نشسته اید و تنها هستید آهنگ تکنو را زمانی که در حال حرکت هستید با صدای بالا گوش دهید و همزمان با فریادهای پیوسته تا جایی که می توانید صدای خود را آزاد کنید، این راه کار به ویژه به تخلیه روانی کمک بسیاری می کند و به لحاظ تجربی ثابت شده است.

@psychomod

۴- افکاری را که احساس می کنید شما را آزار میدهند بلافاصله پس از اینکه ازذهن عبور کردند روی کاغذ بنویسید و در نهایت آنها را با آتش بسوزانید و به سوختن آن در مقابل چشمانتان توجه کنید.یکی از بهترین راهها برای تخلیه روانی استفاده از همین راه کارهاست.

 

۵- یکی ازسازهای موسیقی راکه به آن علاقه دارید را انتخاب کرده و زمانی که احساس می کنید به لحاظ فکری واحساسی در وضعیت مطلوبی قرار ندارید شروع به نواختن ساز کنید. درحین انجام این کارمتوجه می شوید که به صورت ناهشیار نوعی آهنگ را ابداع کرده اید که باحالت احساسی شما همخوانی تنگاتنگی دارد در ادامه میتوانید باخواندن یک آهنگ ساز زدن را همراهی کنید،ترکیب این دو عمل باهم به تخلیه روانی شما کمک شگرفی می کند که میتوانید آرامش را دراعماق وجودخودحس کنید.چرا که بانواختن موسیقی ناهشیارشما بدون محدودیت فرصت ظهور می یابد و انباشته های لیبیدویی خود را ازطریق موسیقی فرافکنی کرده و در ادامه تصعید یا والایش را به دنبال خواهد داشت.

 


 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

 

۰۰/۰۶/۲۹
آنوشا نیکوبخت

آرامش

اضطراب

روانشناسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی