مرکز مشاوره و پاسخگویی

 

 

 

 

ای کاش این پندها را قبل از ازدواج می دانستم!

 

ازدواج مثل دانه‌های برف است که هیچ‌ یک شبیه به دیگری نیست. برای دانستن چیزهایی که شما قبل از ازدواج موفق به آن نیاز دارید، شاید بهترین راه این باشد که از افرادی که ازدواج ‌کرده‌اند مشاوره بگیرید و از آن‌ها بپرسید چه چیزهایی آرزو می‌کردند قبل از ازدواج می‌دانستند. در اینجا ما برخی از این توصیه‌ها اشاره می‌کنیم:

به چیزهای کوچک زندگی در ازدواج اهمیت دهید

عشق در ازدواج به معنی هرروز گل به هم هدیه دادن و حرف‌های زیبا گفتن به همسر نیست. کارهای کوچکی مثل اتو کردن لباس‌های همسر بدون غر زدن، وقت گذاشتن با کودک و فرزندان به‌منظور اینکه همسرتان به کارهای شخصی خود بپردازد، شستن ظروف منزل حتی اگر این بار نوبت همسر شما باشد ولی برای او کاری پیش‌آمده باشد، همگی کارهای کوچکی است که عشق را به زندگی شما به ارمغان می‌آورد.

 

خودشناسی قبل از ازدواج

ای‌ کاش قبل از ازدواج برنامه و هدف زندگی خود را تعیین می‌کردم. در دوران قبل از ازدواج افراد فرصت زیادی برای تثبیت زندگی و دستیابی به اهداف تحصیلی، شغلی و اجتماعی خوددارند. بعد از ازدواج ممکن است فرصت کافی برای رسیدن به این اهداف نداشته باشید. پس بهتر استقبل از ازدواج مسیر زندگی خود را تعیین کنید. تحصیل در رشته موردعلاقه، ورزش کردن حرفه‌ای، شناخت شغل و استعداد شغلی خود ازجمله کارهایی است که بهتر استقبل از ازدواج انجام شوند.

 

ازدواج فقط با عشق پایدار نمی‌ماند

حفظ زندگی مشترک و دستیابی به یک ازدواج موفق مستلزم صرف وقت و تلاش فراوان است. اگر فکر می‌کنید بعد از ازدواج می‌توانید بدون تلاش و کوشش زندگی کنید، احتمالاً زندگی شما به طلاق ختم می‌شود.

@psychomod

پذیرش تغییرات زندگی بعد از ازدواج

چقدر زندگی مشترک شما در آینده متحول می‌شود به‌خصوص وقتی‌ که صاحب کودک و فرزند شدید. مهم‌ترین چیز این است که بعد از ازدواج هر دو آمادگی مواجه با تغییرات در زندگی و پذیرش مسئولیت‌های زندگی مشترک را داشته باشید.

 

 زبان قلب همسر خود را بشناس

هر فردی در ازدواج با روش ارتباطی مخصوص به خودش به همسر خویش عشق می‌ورزد. یاد بگیرید همسر شما برای ابراز علاقه و محبت کردن از چه روشی استفاده می‌کند. همچنین رابطه جنسی موضوع مهمی است، آن را در الویت قرار دهید. وقتی در رابطه جنسی با همسر خود مشکل‌دارید و نیازهای مشکلات روانشناسی با همسر است که می‌بایست هرچه زودتر حل شود.

 

ازدواج پایان کار نیست بلکه نقطه شروع زندگی مشترک است

حتی بعد از ازدواج شما و همسرتان هر رو در حال تغییر به‌ عنوان یک شخص هستید. من قبلاً فکر می‌کردم پس از ازدواج کار تمام است و دیگر نیازی به تغییر در رفتار و نحوه برخورد با همسرم نیست. اما به‌عنوان یک انسان همیشه چیزهای زیادی برای رشد و پیشرفت وجود دارد. تمرین فداکاری و گذشت نسبت به رفتار همسر یکی از مهم‌ترین معیارهای ازدواج موفق است. همچنین تمرین کنید اشتباهات گذشته همسر خود را فراموش کنید و فرصت بهتر شدن در ازدواج را به او دهید.

 

شرایط ازدواج خود را با دیگران مقایسه نکنید

هر ازدواج و رابطه زناشویی شرایط منحصر به خود را دارد. بر اساس آنچه در تلویزیون یا در روابط زناشویی دوستان و نزدیکان خود می‌بینید زندگی مشترک و ازدواج خود را قضاوت و مقایسه نکنید. همان‌طور که ما به‌عنوان انسان با یکدیگر متفاوتیم،ازدواج و روابط زناشویی متفاوتی نیز با دیگران خواهیم داشت.

 

فداکاری منجر به شادی در ازدواج می‌شود

ازدواج به معنای سازش نیست و مصالحه هرگز در ازدواج جواب نمی‌دهد. ازدواج به معنی مطیع بودن متقابل است. ازدواج به این معنی نیست که من به خاطر تو از آنچه می‌خواهم می‌گذرم و انتظار دارم تو هم به‌عنوان همسر همین‌ گونه باشی. در عوض، ازدواج یعنی اینکه شما می‌توانید به خاطر شادی و خوشبختی همسر خود از خواسته‌های خود بگذرید. مطمئن باشید شادی همسر شما منجر به موفقیت در ازدواج شما خواهد شد.

 

 


 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

۰۰/۰۵/۲۰
آنوشا نیکوبخت

رابطه

روانشناسی

همسرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی