مرکز مشاوره و پاسخگویی

۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۵

بهترین فصل برای بارداری

 

 

روانشناسی مُدرن

بهترین فصل برای بارداری

پژوهشگران میگویند فصل تابستان بهترین فصل برای باردار شدن است. این مسئله نه تنها روی خلق و خوی نوزاد در آینده بلکه روی سلامت عمومی وی خصوصاً اگر دختر باشد اثر مثبت خواهد داشت.
مزیت های باردار شدن در فصل تابستان
 فصل تابستان فصل خوبی برای قدم زدن و شنا کردن است
قدم زدن و شنا کردن فعالیت های خوبی برای زنان در زمان حاملگی هستند. هر دو، جز
ورزش های سبک اند و برای عملکرد بهتر قلب موثر هستند. بعلاوه بهانه ای در اختیارمان می گذارند تا برای تنفس هوای تازه از منزل بیرون بزنیم.


نقش کلیدی ویتامین D
پژوهشگران دانشگاه گنت در بلژیک بیش از ۱۱۰۰۰ بیمار را در طول شش سال مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند وضعیت آب و هوایی یک ماه پیش از IVF بر موفقیت آمیز بودن آن مؤثر است. دکتر فرانک واندکرخو، پرفسور و متخصص ناباروری در بیمارستان دانشگاه گنت، میگوید حتی پیش از لقاح، قرار گرفتن در معرض نور افتاب بیش تر، سبب افزایش احتمال بارداری میشود . وی میگوید :" احتمالا نور افتاب تأثیر مثبتی بر کیفیت تخمک های نابالغ در هفته های قبل از تخمک گذاری دارد."
دکتر واندکرخو استدلال میکند که افزایش نور خورشید میزان ویتامین D را افزایش داده و سطح هورمون ملاتونین را تحت‌تأثیر قرار میدهد ، که هر دو آن ها در تنظیم گردش تولیدمثل زنان نقش دارند. وی میگوید :" این هورمون ها تحت‌تأثیر نور خورشید به اندازه بیشتری تولید میشوند . به همین علت است که ما احتمال می دهیم رابطه ای در این میان برقرار باشد."


بلوغ دیرتر
دختران متولد فصل تابستان دیرتر از دیگر بچه ها به بلوغ می رسند و این علامت سلامت بهتر آن ها در بزرگ سالی است.


مرگ دیرتر
در تحقیقاتی که سال پیش در همین روابط انجام شد پژوهشگران ۱۶۸۸ بیماری مرتبط با ماه تولد را شناسایی کردند. متولدین ماه می بر این اساس در مقایسه با دیگر متولدین ماه های دیگر کم تر در معرض مرگ های زود هنگام شناسایی شدند.

@psychomod

با حاملگی در فصل تابستان، با میوه و سبزیجات بیشتری تقویت می شوید
همه ما واقف به فواید میوه و سبزیجات برای مادر و کودک هستیم. این محصولات مملو از ویتامین ها و موادمغذی دیگری مانند کربوهیدرات موثر و انرژی‌زا هستند. پس برای حاملگی سلامت و داشتن کودکی سالم و سلامت، مصرف شان اهمیت به سزایی دارد.
حاملگی در فصل تابستان میل زنان به ماده های خوراکی خنک تر و سالم تر را بیش تر میکند :چیزهایی مانند میوه و سبزیجات و در کنارشان موادی خوراکی ای مانند ماهی سالمون، گوشت یا مرغ.
می توانید در همان ابتدای زمان حاملگی، سبزیجات مختلف را بپزید، در فریزر بگذارید و بعدها از آن ها استفاده کنید.


تحرک اسپرم بیش تر
این مطالعه بطور خاص به میزان« حاملگی از راه IVF» پرداخته است و هیچ داده ای مبتنی بر این که احتمال« حاملگی طبیعی» در فصل تابستان بیش تر است وجود ندارد. اما مطالعه جدید دیگری هم نشان داده است که میزان تحرک اسپرم مردان در ماه های فصل تابستان دو برابر بیش تر از دیگر زمان هاست!


حاملگی در فصل تابستان از بابت انتخاب لباس، بهتر و قابل تحمل تر است
طی سال های گذشته، لباس‌های زمان حاملگی تغییرات زیادی نموده اند . طراح های بسیاری از سراسر دنیا برای تهیۀ لباس‌های راحت تر برای زنان حامله دست بکار شده اند. در واقع ، حاملگی در فصل تابستان از بابت انتخاب های زنان از بین این لباس ها هم بهتر از فصل های دیگر است. در واقع به پوشیدن کاپشن و لباس‌های حجیم و سنگین دیگر نیازی نیست و بار اضافی به دوش مادر بچه نمی افتد.


حاملگی در فصل تابستان استفاده آب و نوشیدنی را ساده تر و دلچسب تر میکند
رسیدن آب کافی به بدن برای زنده ماندن و سلامت مان حیاتی است. در زمان حاملگی این مسأله اهمیت دوچندانی پیدا میکند ، به خصوص در فصل گرم تابستان. علت دیگری که حاملگی در فصل تابستان را به بهترین مورد تبدیل میکند ، عطش بیش تر برای آب و مایعات است. علاوه بر استفاده آب معمولی میتوانید به سراغ نوشیدنی های طبیعی موردعلاقه تان بروید و به این صورت، منبع دلچسب دیگری برای مواد مقوی و ویتامین های مختلف پیدا کنید.


فصل تابستان، فرصتی برای تفریح و سرگرمی و گذران اوقات فراغت در تعطیلات
حاملگی در فصل تابستان میتواند این مهلت را در اختیار مادر قرار بدهد که در آرامش و فراغ ِبال و به دور از گرفتاری های کاری، خود را با وضعیت تازه وفق بدهد. این مسئله در ابتدای زمان حاملگی مهم تر جلوه میکند :زمانیکه علامت های اولیۀ درد و فشار بروز پیدا میکنند و اینها برای مادر کاملاً نااشنا هستند و فعالیت هایش را محدود میکنند .
ولی خوب بودن حاملگی در فصل تابستان از این لحاظ علت دیگری هم دارد. این فصل میتواند مهلت مناسبی برای سفر در اختیار شما بگذارد. قبل از آنکه مسولیت سنگین بزرگ کردن کودک را به عهده بگیرید، برای بار آخر در کنار همسرتان خوش بگذرانید و با روحیه ای خوب به استقبال آینده بروید.


 


آدرس تلگرام من:

https://telegram.me/psychomod

 

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 

 

۹۹/۰۲/۲۵
آنوشا نیکوبخت

رابطه

روانشناسی

همسرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی