مرکز مشاوره و پاسخگویی




فرادید یک شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی ادعا کرده که در 30 سال آینده خواهد توانست مردگان را احیا کند.


به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، «هومای» شرکتی مستقر در لس آنجلس است که می‌گوید ماموریتش «بازسازی حیات پس از مرگ» است.


در پایگاه اینترنتی این شرکت فعال در زمینه‌ی هوش مصنوعی آمده «ما با کمک هوش مصنوعی و نانو تکنولوژی در حال جمع‌آوریِ اطلاعات مربوط به سبک‌های محاوره‌ای، الگوهای رفتاری، فرآیندهای فکری و اطلاعات جامعی از عملکرد بدن هستیم.»


احیای اجساد انسان در آینده نزدیک

«اطلاعات به دست آمده در فناوری‌های چند حسگری رمزگذاری خواهد شد که سپس همراه مغز فرد متوفی در یک بدن مصنوعی کار گذاشته خواهد شد. ما با کمک فناوری شبیه سازی خواهیم توانست که اطلاعات مغز را همزمان با رشد آن، بازیابی کنیم.»


می‌دانیم که چه فکری می‌کنید. این رویه کمی عجیب و وحشیانه به نظر می‌رسد؛ البته درست فکر می‌کنید. این دست از فعالیت‌ها با انتقادات عمومی همراه خواهد بود.


جاش بوکانگرا، مدیر عامل و موسس شرکت هومای، در مصاحبه‌ای با «پاپسای» ادعاهای منتشر شده از قول شرکتش را تایید کرد.


او می‌گوید: «ما پس از مرگ با کمک فناوری‌های سرمازیستی از مغز فرد نگهداری می‌کنیم. زمانی که این فناوری تکمیل شد، مغز فرد را به یک بدن مصنوعی پیوند خواهیم زد... عملکردهای بدن مصنوعی توسط امواج مغزیِ افکار کنترل خواهد شد. همگام با پیر شدن مغز، ما از فناوری نانو برای ترمیم و رشد سلول‌های مغزی استفاده خواهیم کرد. دانش شبیه سازی نیز به کمک این طرح خواهد آمد.»


از جاش بوکانگرا در مورد زمان اجرایی شدن این طرح سوال شد که وی در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم که در 30 سال آینده، اولین انسان را احیا خواهیم کرد.»


منبع: Huffingtonpost

ترجمه : وبسایت فرادید


کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۹۶/۰۶/۰۹
آنوشا نیکوبخت

زندگی

مغز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی